Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

ΝΕΑ ΤΗΣ ΟΠΟΤΤΕ


Κυριακή, 3 Σεπτεμβρίου 2017

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 11 / 2017 - ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ






Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα: Ένας πλήρης οδηγός με τα νέα δεδομένα

Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα
Κοινή Υπουργική Απόφαση εξέδωσαν τα υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, με την οποία επανακαθορίζονται οι διαδικασίες και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση του ετήσιου στεγαστικού επιδόματος 1000 € στους φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Δικαιούχοι
Δικαιούχος του επιδόματος είναι το πρόσωπο που θεωρείται ότι βαρύνει ο φοιτητής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4172/2013 (Α ́ 167).
Σε περίπτωση διαζευγμένων ή εν διαστάσει συζύγων, δικαιούχος του επιδόματος είναι ο γονέας τον οποίο βαρύνει ο φοιτητής.
Κατ’ εξαίρεση, δικαιούχος θα είναι ο ίδιος ο φοιτητής εφόσον:
α) είναι ορφανός από τους δύο γονείς ή
β) οι γονείς του είναι κάτοικοι εξωτερικού ή γ) είναι πάνω από είκοσι πέντε (25) ετών, ή
δ) είναι υπόχρεος σε υποβολή φορολογικής δήλωσης και δεν θεωρείται εξαρτώμενο μέλος, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4172/2013 (Α ́ 167).
Όροι και προϋποθέσεις
1. Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου έτους να μην υπερβαίνει τα τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ προσαυξανόμενο κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, πέραν του ενός.
Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογούμενου, της συζύγου του και των τέκνων που τον βαρύνουν, από κάθε πηγή.
2. Ο φοιτητής πρέπει να διαμένει σε μισθωμένη οικία λόγω των σπουδών του σε πόλη άλλη της κύριας κατοικίας του, στην οποία ο ίδιος ή οι γονείς του δεν έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία άλλης κατοικίας. Η μίσθωση θα πρέπει να είναι σε ισχύ για τουλάχιστον έξι (6) μήνες εντός του ακαδημαϊκού έτους για το οποίο αιτείται το επίδομα. Ως μίσθωση θεωρείται και η διαμονή σε πανσιόν ή ξενοδοχείο, εξάμηνης τουλάχιστον διάρκειας.
3. Οι γονείς του φοιτητή ή ο ίδιος να μην είναι κύριοι ή επικαρπωτές κατοικιών (ιδιοχρησιμοποιουμένων ή εκ- μισθωμένων) που υπερβαίνουν τα διακόσια (200) τ.μ. αθροιστικά, με εξαίρεση κατοικίες ή διαμερίσματα που βρίσκονται σε δήμο ή κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, όπως οι οργανισμοί αυτοί τοπικής αυτοδιοίκησης προβλέπονταν πριν την ισχύ του ν. 2539/1997 (Α ́244).
4. Ο φοιτητής να έχει εξεταστεί επιτυχώς στα μισά μαθήματα του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους για το οποίο αιτείται το επίδομα.
Συνολικός αριθμός μαθημάτων θεωρείται ο προβλεπόμενος στο ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών.
Για την πλήρωση του κριτηρίου αυτού λαμβάνονται υπόψη όλες οι εξεταστικές περίοδοι που πραγματοποιήθηκαν για το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό έτος.
Το κριτήριο αυτό δεν ισχύει για τους πρωτοετείς φοιτητές.
Το επίδομα χορηγείται για τόσα έτη όσα είναι και τα έτη σπουδών της αντίστοιχης Σχολής ή Τμήματος, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας τους.
5. Το επίδομα χορηγείται για τόσα έτη όσα είναι και τα έτη σπουδών της αντίστοιχης σχολής ή τμήματος, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους, συνυπολογιζόμενου του χρόνου κατά τον οποίο έλαβαν το επίδομα στη διάρκεια σπουδών τους σε άλλο Τμήμα ή Σχολή.
6. Το επίδομα χορηγείται σε όλους τους προπτυχιακούς φοιτητές μιας οικογένειας, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι ως άνω προϋποθέσεις.
Δεν δικαιούνται του στεγαστικού επιδόματος:
α) όσοι φοιτούν για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου, ανεξάρτητα από τον τρόπο εισαγωγής τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση,
β) όσοι φοιτητές έχουν υπερβεί τη διάρκεια φοίτησης ως προς τα εξάμηνα που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου τους, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών,
γ) όσοι διαμένουν σε φοιτητική εστία ή τους παρέχεται στέγαση από τη σχολή τους.
Διαδικασία χορήγησης στεγαστικού επιδόματος
Οι αιτήσεις
Οι αιτήσεις για την χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος για κάθε ακαδημαϊκό έτος, υποβάλλονται εντός προθεσμίας, από 1 έως 30 Ιουνίου εκάστου έτους.
Ειδικά για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος οι αιτήσεις θα υποβληθούν σε προθεσμία που θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης είναι ο φοιτητής για τον οποίο χορηγείται το επίδομα, να είναι κάτοχος Ακαδημαϊκής Ταυτότητας σε ισχύ και κάτοχος Α.Φ.Μ.
1. Διαδικασία
Ο δικαιούχος, υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.
Η εισαγωγή των κωδικών πρόσβασης επέχει θέση δήλωσης συναίνεσης διασταύρωσης των στοιχείων του. Ο αιτών συμπληρώνει υποχρεωτικά στα αντίστοιχα πεδία της αίτησης τα ακόλουθα στοιχεία:
α) τον αριθμό της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας του φοιτητή,
β) τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του ιδίου, του/της συζύγου και του φοιτητή εάν δικαιούχος είναι ο γονέας, ή μόνο το Α.Φ.Μ. του ιδίου καιτου/της συζύγου του στην περίπτωση που δικαιούχος είναι ο φοιτητής ,
γ) τον αριθμό του ηλεκτρονικού μισθωτηρίου συμβολαίου,
δ) τον αριθμό του τραπεζικού του λογαριασμού (ΙΒΑΝ). Τα δηλωθέντα στοιχεία ελέγχονται ηλεκτρονικά από τα διαθέσιμα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Σε περίπτωση που κάποια από τα δηλωθέντα στοιχεία δεν μπορούν να διασταυρωθούν, ο αιτών υποχρεούται να προσκομίσει αποκλειστικά στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία και θα υποδεικνύονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή.
Οι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι του Ιδρύματος, ελέγχουν τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά και βεβαιώνουν την αποδοχή ή μη των δηλωθέντων στοιχείων στην αίτηση, επιλέγοντας το αντίστοιχο πεδίο της ηλεκτρονικής εφαρμογής.
2. Επεξεργασία της αίτησης
Η επεξεργασία της αίτησης και η έγκριση της καταβολής του επιδόματος, γίνεται με βάση:
α) τα υπευθύνως από τον αιτούντα δηλωθέντα στοιχεία,
β) τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις ως προς τα δηλωθέντα στοιχεία,
γ) τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά, όπου αυτά απαιτούνται.
Εάν, μετά την επεξεργασία της αίτησης, προκύψει ότι πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος, η αίτηση γίνεται δεκτή.
Σε περίπτωση που δεν προκύψει η πλήρωση κάποιου κριτηρίου χορήγησης του επιδόματος, η αίτηση απορρίπτεται.
Οι λόγοι της απόρριψης αναγράφονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή από την οποία και ενημερώνεται ο αιτών.
Εφόσον μία αίτηση απορριφθεί υπάρχει η δυνατότητα υποβολής ένστασης – αίτησης θεραπείας.
Η οριστική υποβολή της αίτησης υπέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του δικαιούχου ότι τα δηλωθέντα από αυτόν στοιχεία που υπόκεινται σε επεξεργασία είναι αληθή.
Έλεγχος Κριτηρίων – Δικαιολογητικά
Α. Για τον χαρακτηρισμό του φοιτητή ως δικαιούχου, ο έλεγχος των κριτηρίων διενεργείται, ανάλογα με την περίπτωση ως εξής:
α) Ο φοιτητής είναι ορφανός και από τους δύο γονείς: υποβάλλεται πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος,
β) Οι γονείς του φοιτητή είναι κάτοικοι εξωτερικού: υποβάλλεται βεβαίωση μόνιμης κατοικίας των γονέων του φοιτητή στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος,
γ) Ο φοιτητής είναι πάνω από είκοσι πέντε (25) ετών: ελέγχεται ηλεκτρονικά από τον ΑΜΚΑ του φοιτητή που έχει καταχωριστεί υποχρεωτικά στο Πληροφοριακό Σύστημα της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας,
δ) Ο φοιτητής είναι υπόχρεος σε υποβολή φορολογικής δήλωσης και δεν θεωρείται εξαρτώμενο μέλος σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4172/2013 (Α ́ 167): ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση -διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσό- δων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με την περίπτωση ιδ’ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (Α ́170), όπως προστέθηκε με το άρθρο 60 του ν. 4415/2016 (Α ́159).
Β. Για τη χορήγηση του επιδόματος, ο έλεγχος των κριτηρίων και η υποβολή των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών έχει ως εξής:
α) Οικογενειακό εισόδημα: ελέγχεται το οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου φορολογικού έτους με αυτόματη διασύνδεση – διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με την περίπτωση ιδ’ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (Α ́170), όπως προστέθηκε με το άρθρο 60 του ν. 4415/2016 (Α ́159).
Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο έλεγχος (μη εκκαθάριση της δήλωσης κ.λπ.) η αίτηση παραμένει σε εκκρεμότητα και επανεξετάζεται με την ίδια διαδικασία μετά την παρέλευση τριμήνου.
β) Ο φοιτητής δεν είναι κάτοχος άλλου πτυχίου Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης: δηλώνεται υπεύθυνα από τον αιτούντα κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής του αίτησης.
γ) Μη υπέρβαση του προβλεπόμενου, από τον Κανονισμό Σπουδών, χρονικού ορίου εξαμήνων φοίτησης: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση – διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με το Πληροφοριακό Σύστημα Ακαδημαϊκής Ταυτότητας.
δ) Επιτυχής εξέταση στα μισά μαθήματα του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών: ελέγχεται από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο του Ιδρύματος, ο οποίος επιβεβαιώνει το αντίστοιχο πεδίο στην ηλεκτρονική εφαρμογή.
ε) Μισθωτήριο συμβόλαιο: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση – διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με την περίπτωση ιδ’ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (Α ́170), όπως προστέθηκε με το άρθρο 60 του ν. 4415/2016 (Α ́159).
Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο σχετικός έλεγχος ηλεκτρονικά, προσκομίζεται το μισθωτήριο συμβόλαιο στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος και ο αρμόδιος υπάλληλος επιβεβαιώνει το αντίστοιχο πεδίο στην ηλεκτρονική εφαρμογή.
Σε περίπτωση διαμονής σε πανσιόν ή ξενοδοχείο προσκομίζεται βεβαίωση παραμονής και απόδειξη παροχής υπηρεσιών εξάμηνης τουλάχιστον διάρκειας.
Σε περίπτωση συγκατοίκησης φοιτητών για να χορηγηθεί το επίδομα, θα πρέπει ο φοιτητής ή ο δικαιούχος γονέας να εμφανίζεται στο μισθωτήριο συμβόλαιο.
στ) Μη πλήρης κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας του φοιτητή ή των γονέων του στην πόλη σπουδών του: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση – διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με την περίπτωση ιδ’ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (Α ́170), όπως προστέθηκε με το άρθρο 60 του ν. 4415/2016 (Α ́159), όπως αυτά διαμορφώθηκαν την 1η Ιανουαρίου του έτους υποβολής της αίτησης.
ζ) Οι γονείς του φοιτητή ή ο ίδιος να μην είναι κύριοι ή επικαρπωτές κατοικιών (ιδιοχρησιμοποιουμένων ή εκμισθωμένων) που υπερβαίνουν τα διακόσια (200) τ.μ. αθροιστικά, με εξαίρεση κατοικίες ή διαμερίσματα που βρίσκονται σε δήμο ή κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, όπως οι οργανισμοί αυτοί τοπικής αυτοδιοίκησης προβλέπονταν πριν την ισχύ του ν. 2539/1997 (Α ́ 244): ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση – διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλού- νται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με την περίπτωση ιδ’ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (Α ́170), όπως προστέθηκε με το άρθρο 60 του ν. 4415/2016 (Α ́159).
Σε περίπτωση που από τον ηλεκτρονικό έλεγχο προκύψει ότι δεν πληρείται το περιουσιακό κριτήριο και ο αιτών έχει δηλώσει ότι διαθέτει κατοικία που βρίσκεται σε Δήμο ή Κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, υποβάλλεται έντυπη βεβαίωση από το Δήμο που αφορά στον πληθυσμό, καθώς και δήλωση περιουσιακής κατάστασης (Ε9) τρέχοντος έτους, στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος.
η) Μόνιμη κατοικία του φοιτητή ή των γονέων του: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση – διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσό- δων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με την περίπτωση ιδ’ της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (Α ́170), όπως προστέθηκε με το άρθρο 60 του ν. 4415/2016 (Α ́159).
Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο σχετικός έλεγχος ηλεκτρονικά, προσκομίζεται έντυπη βεβαίωση μόνιμης κατοικίας από τον αντίστοιχο Δήμο, το τελευταίο εκκαθαριστικό ή άλλο κατάλληλο δικαιολογητικό, στο οποίο να αποτυπώνεται σαφώς ή μόνιμη κατοικία του δικαιούχου, στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος και ο αρμόδιος υπάλληλος επιβεβαιώνει το αντίστοιχο πεδίο στην ηλεκτρονική εφαρμογή.
Ο αιτών υποχρεούται να προσκομίσει οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό ή στοιχείο ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος.
Ο αιτών υποχρεούται κατά την υποβολή της αίτησης του, και σε περίπτωση που υπάρχουν λάθη, ή μη αληθή στοιχεία καταχωρημένα στα πληροφοριακά συστήματα της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας ή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων να προβεί σε ενέργειες για την διόρθωση τους πριν την επεξεργασία τους από τα εν λόγω συστήματα.
Εκκαθάριση και ενταλματοποίηση
Εφόσον ολοκληρωθεί ο έλεγχος των δικαιολογητικών και επαληθευθούν οι προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος από το ηλεκτρονικό σύστημα και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος, προωθούνται στην Οικονομική Υπηρεσία του Ιδρύματος για την έκδοση των σχετικών ενταλμάτων οι εκτυπωμένες αιτήσεις μαζί με τα υποβληθέντα δικαιολογητικά.
Η Οικονομική Υπηρεσία δεν φέρει ευθύνη για τις διασταυρώσεις των στοιχείων και τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών ελέγχων που έγιναν από τα εμπλεκόμενα πληροφοριακά συστήματα.
Η δαπάνη για την πληρωμή του στεγαστικού επιδόματος των φοιτητών, σύμφωνα με τα ανωτέρω, εκκαθαρίζεται από τις οικείες υπηρεσίες των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της χώρας και εντέλλεται προς πληρωμή αποκλειστικά και μόνο με χρηματικά εντάλματα, που εκδίδονται κατά τις κείμενες διατάξεις, από τις υπηρεσίες αυτές.
Για την ενταλματοποίηση της δαπάνης οι ανωτέρω φορείς επιχορηγούνται, κατόπιν σχετικού αιτήματος, από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίες μεταβιβάζονται στον προϋπολογισμό τους για το σκοπό αυτό σε διακριτό κωδικό αριθμό.
Η αξίωση του φοιτητή υπόκειται στον εκάστοτε οριζόμενο χρόνο παραγραφής απαιτήσεων κατά του Δημοσίου.
Το επίδομα δεν κατάσχεται, χορηγείται ολόκληρο χωρίς καμία κράτηση υπέρ του δημοσίου ή τρίτου και δεν υπόκειται σε φορολογία.
Ενστάσεις – Αιτήσεις θεραπείας
Ένσταση – αίτηση θεραπείας μπορεί να υποβάλλει οποιοσδήποτε αιτείται του στεγαστικού επιδόματος, εντός προθεσμίας ενός μήνα από τη γνωστοποίηση- μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος- του απορριπτικού αποτελέσματος, το οποίο προέκυψε είτε από τον ηλεκτρονικό έλεγχο, είτε από τον έλεγχο των υπηρεσιών του Ιδρύματος.
Η ένσταση – αίτηση θεραπείας υποβάλλεται έντυπα προς το Ίδρυμα και προσκομίζονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απόδειξη των ισχυρισμών του αιτούντος.
Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Ιδρύματος μπορεί να ζητήσουν οποιοδήποτε πρόσθετο δικαιολογητικό κρίνουν απαραίτητο για την εξέταση της ένστασης – αίτησης θεραπείας.
Πρόσβαση στην εφαρμογή
Πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής αίτησης Στεγαστικού Επιδόματος έχουν μόνο οι δικαιούχοι του στεγαστικού επιδόματος. Η πρόσβαση γίνεται μέσω του συστήματος TAXIS της Γενικής Γραμματείας Πληροφορια- κών Συστημάτων, όπου ο δικαιούχος δηλώνει τα στοιχεία εισόδου (username και password) που διαθέτει στο TAXIS.
Με την καταχώρηση των στοιχείων εισόδου του, ο δικαιούχος εξουσιοδοτεί την εφαρμογή του Στεγαστικού Επιδόματος να προσπελάσει στοιχεία που τηρούνται για αυτόν στο Μητρώο της ΑΑΔΕ (Ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, ΤΚ-πόλη-νομός της κύριας κατοικίας του).
Δημιουργία και υποβολή Αίτησης
Ο δικαιούχος γονέας ή κηδεμόνας, στην αίτηση Στεγαστικού Επιδόματος που δημιουργεί για έναν φοιτητή, εξαρτώμενο μέλος του, καταχωρεί τα εξής στοιχεία:
• Τον αριθμό της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας του φοιτητή • Τον ΑΦΜ του Φοιτητή
• Τον ΑΦΜ του έτερου γονέα του φοιτητή (εφόσον ο
δικαιούχος γονέας διατηρεί με τον έτερο γονέα του φοιτητή έγγαμη σχέση)
• Τον κωδικό μισθωτηρίου συμβολαίου της κατοικίας που μισθώνει ο φοιτητής
Ο δικαιούχος φοιτητής, στην αίτηση Στεγαστικού Επιδόματος που δημιουργεί για τον εαυτό του, δηλώνει τα εξής στοιχεία:
• Τον αριθμό της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας του
• Τον κωδικό μισθωτηρίου συμβολαίου της κατοικίας που μισθώνει
Η εφαρμογή του Στεγαστικού Επιδόματος με βάση τον αριθμό Ακαδημαϊκής Ταυτότητας που δηλώθηκε, αντλεί τα ακόλουθα στοιχεία από το πληροφοριακό σύστημα της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:
• Ονοματεπώνυμο του φοιτητή
• AMΚΑ του φοιτητή
• Σχολή φοίτησης (Τμήμα, Σχολή/Ίδρυμα)
• Ημερομηνία εισαγωγής του φοιτητή στη Σχολή (έτος/
μήνας)
• Έδρα της Σχολής φοίτησης
• Αριθμός ετών φοίτησης της Σχολής φοίτησης και με βάση τον κωδικό μισθωτηρίου συμβολαίου της κατοικίας που μισθώνει ο φοιτητής, αντλεί από το πληροφοριακό σύστημα Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας της ΑΑΔΕ:
• Την ημερομηνία έναρξης και τη διάρκεια της μίσθωσης
• Την πόλη και το νομό της μισθωμένης κατοικίας
Στο τελευταίο βήμα της αίτησης, ο δικαιούχος βλέπει συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία που έχουν περιληφθεί στην αίτηση και δηλώνει υπεύθυνα ότι τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής της δράσης.
Επιλέγοντας υποβολή της αίτησης, ενημερώνεται ότι μετά την υποβολή δεν έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει νέα αίτηση για τον ίδιο φοιτητή και για αυτό θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι τα στοιχεία που έχει δηλώσει (καθώς και αυτά που έχουν επιστραφεί από το Μητρώο της ΑΑΔΕ και την εφαρμογή της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας) είναι ορθά και ακριβή.
Εμφάνιση στο δικαιούχο των αποτελεσμάτων της αίησής του.
Με την υποβολή της αίτησης, στέλνονται στην ΑΑΔΕ τα στοιχεία που έχει καταχωρήσει ο δικαιούχος. Η ΑΑΔΕ, με βάση τις εφαρμογές διαλειτουργικότητας που περιγράφονται στο Παράρτημα Β στέλνει στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Στεγαστικού Επιδόματος τα δεδομένα των ελέγχων της.
Η εφαρμογή του Στεγαστικού Επιδόματος επεξεργάζεται τα ληφθέντα στοιχεία των ελέγχων της ΑΑΔΕ και εμφανίζει στο δικαιούχο ποια από τα ακόλουθα κριτρια της δράσης πληρούνται, με βάση τους αυτόματους ελέγχους που μπόρεσε να πραγματοποιήσει:ή
(α) Κριτήρια στην περίπτωση αίτησης γονέα/κηδεμόνα για εξαρτώμενο μέλος του:
• Ο φοιτητής είναι δηλωμένος ως εξαρτώμενο μέλος στην φορολογική δήλωση του δικαιούχου.
• Η μόνιμη κατοικία του δικαιούχου δεν βρίσκεται στην πόλη σπουδών του.
• Τηρείται το κριτήριο του οικογενειακού εισοδήματος, με βάση την δήλωση του προηγούμενου φορολογικού έτους.
• Τηρούνται τα περιουσιακά κριτήρια της δράσης, όσον αφορά την κυριότητα κατοικιών από το φοιτητή και τους γονείς του στην πόλη σπουδών του φοιτητή.
• Τηρούνται τα περιουσιακά κριτήρια της δράσης, που αφορούν τη συνολική ακίνητη περιουσία του φοιτητή και των γονέων του.
• Τηρούνται τα κριτήρια της δράσης, ως προς το ποιος εμφανίζεται ως ενοικιαστής της μισθωμένης κατοικίας.
• Τηρούνται τα κριτήρια της δράσης, ως προς την τοποθεσία της μισθωμένης κατοικίας σε σχέση με την πόλη σπουδών του φοιτητή.
(β) Κριτήρια στην περίπτωση αίτησης φοιτητή που είναι ο ίδιος δικαιούχος:
• Ο δικαιούχος – φοιτητής είναι υπόχρεος υποβολής φορολογικής δήλωσης.
• Η μόνιμη κατοικία του δικαιούχου δεν βρίσκεται στην πόλη σπουδών του.
• Τηρείται το κριτήριο του οικογενειακού εισοδήματος, με βάση την δήλωση του προηγούμενου φορολογικού έτους.
• Τηρούνται τα περιουσιακά κριτήρια της δράσης, όσον αφορά την κυριότητα κατοικιών από το δικαιούχο-φοιτητή στην πόλη σπουδών του.
• Τηρούνται τα περιουσιακά κριτήρια της δράσης, που αφορούν τη συνολική ακίνητη περιουσία του δικαιούχου-φοιτητή.
• Τηρούνται τα κριτήρια της δράσης, ως προς το ποιος εμφανίζεται ως ενοικιαστής της μισθωμένης κατοικίας. • Τηρούνται τα κριτήρια της δράσης, ως προς την τοποθεσία της μισθωμένης κατοικίας σε σχέση με την πόλη σπουδών του φοιτητή.
Ενημέρωση του δικαιούχου για τις επόμενες ενέργειες του. Μετά την υποβολή της αίτησης, η εφαρμογή του Στεγαστικού Επιδόματος ενημερώνει το δικαιούχο:
1) Για τα αποτελέσματα των αυτόματων ελέγχων, με βάση τα στοιχεία που έχει καταχωρήσει στην αίτηση.
2) Για τα δικαιολογητικά-πιστοποιητικά που απαιτείται να προσκομίσει στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος του φοιτητή, προκειμένου:
α) να τεκμηριώσει στοιχεία που έχει δηλώσει στην αίτηση του,
β) να αποδείξει ότι πληροί τα κριτήρια στα οποία η αυτόματη απάντηση της εφαρμογής ήταν αρνητική.
3) Ότι θα ακολουθήσει από την αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος του φοιτητή έλεγχος για το ακαδημαϊκό κριτήριο της δράσης (δηλαδή, ότι ο φοιτητής έχει εξεταστεί επιτυχώς στα μισά μαθήματα του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους για το οποίο αιτείται το επίδομα).
Ενημέρωση του δικαιούχου για την πορεία αξιολόγησης της αίτησης.
Ο δικαιούχος ενημερώνεται για την εξέλιξη της αξιολόγησης της αίτησης που έχει υποβάλει, με βάση τις ενέργειες της αρμόδιας υπηρεσίας του Ιδρύματος του.
• Εφόσον όλοι οι αυτόματοι έλεγχοι στην αίτηση είναι θετικοί και δεν χρειάζεται να προσκομίσει δικαιολογητικά και πιστοποιητικά, τότε με την ολοκλήρωση του ελέγχου του ακαδημαϊκού κριτηρίου, ενημερώνεται εάν η αίτηση εγκρίνεται ή απορρίπτεται.
• Εφόσον με βάση τα στοιχεία που είχε δηλώσει στην αίτηση ή με βάση τους αυτόματους ελέγχους της ΑΑΔΕ χρειάζεται να προσκομίσει δικαιολογητικά και πιστοποιητικά, τότε ενημερώνεται μετά την λήξη όλων των απαραίτητων ελέγχων, εάν η αίτηση εγκρίνεται ή απορρίπτεται.
Σε κάθε περίπτωση, μπορεί να παρακολουθεί την τρέχουσα κατάσταση αξιολόγησης της αίτησης του, μέσα από την εφαρμογή του Στεγαστικού Επιδόματος.
Μόλις μία αίτηση εγκριθεί ή απορριφθεί, ο αιτών λαμβάνει σχετική ειδοποίηση με email στη διεύθυνση email που έχει δηλώσει. Ο αιτών έχει πρόσβαση στα αναλυτικά αποτελέσματα των ελέγχων μέσα από την εφαρμογή του Στεγαστικού Επιδόματος.

Παρασκευή, 25 Αυγούστου 2017

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 10 / 2017 - ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΥΣ





Ρυθμίσεις οφειλών: Διαδικασίες, προθεσμίες, απαλλαγές και πρόστιμα -Ποιοι δήμοι συμμετέχουν (λίστα)


Μόλις 27 δήμοι* έχουν ανακοινώσει έως τώρα ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε ρύθμιση των οφειλών πολιτών ή επιχειρήσεων έως και 100 δόσεις με βάση σχετικές ρυθμίσεις του Ν. 4483/2017 (Πολυνομοσχέδιο ΟΤΑ). Η ισχύς του συγκεκριμένου νόμου ξεκίνησε από 31 Ιουλίου, οπότε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και αφορά οφειλές προς τους δήμους ή και τα Νομικά Πρόσωπά τους, οι οποίες έχουν βεβαιωθεί ή πρόκειται να βεβαιωθούν έως και την 30η Σεπτεμβρίου 2017. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αποπληρώσουν τα χρέη τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2017, κάνοντας ρύθμιση έως και 100 δόσεων, με ταυτόχρονη απαλλαγή του συνόλου των προσαυξήσεων.
Για όσους δήμους δεν έχουν μέχρι σήμερα ανακοινώσει ότι συμμετέχουν στη ρύθμιση, το άρθρο 52 του Ν. 4483/2017 προβλέπει ότι “οφειλές προς τους δήμους και τα νομικά πρόσωπα αυτών που έχουν βεβαιωθεί ή που θα βεβαιωθούν έως και δύο (2) μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος, μπορούν, κατόπιν αιτήσεως του οφειλέτη προς την αρμόδια για την είσπραξή τους υπηρεσία του οικείου δήμου ή του νομικού προσώπου αυτού, να ρυθμίζονται και να καταβάλλονται με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις κατά Κ.Ε.Δ.Ε. προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και από τα πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς δήλωσης ή λόγω μη καταβολής τέλους…” 
Δικαιούχοι, δόσεις, επιβαρύνσεις
Στην εν λόγω ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και οφειλές που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης τελούν σε αναστολή, διοικητική ή εκ του νόμου ή έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστροφή καταβληθέντων ποσών.
Επίσης, υπάγονται και οφειλές που δεν έχουν βεβαιωθεί, εξαιτίας εκκρεμούς δικαστικής αμφισβήτησης σε οποιοδήποτε βαθμό, εφόσον στην τελευταία περίπτωση, ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή μέσα.
Προβλέπεται απαλλαγή κατά ποσοστό από τις κατά ΚΕΔΕ προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και από τα πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς δήλωσης ή λόγω μη καταβολής τέλους ως εξής:
Με εφάπαξ καταβολή, απαλλαγή 100% των προσαυξήσεων,
από 2 έως 24 δόσεις, απαλλαγή 80% των προσαυξήσεων,
από 25 έως 48 δόσεις, απαλλαγή 70% των προσαυξήσεων,
από 49 έως 72 δόσεις, απαλλαγή 60% των προσαυξήσεων,
από 73 έως 100 δόσεις, απαλλαγή 50% των προσαυξήσεων.
Η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με μηνιαία προσαύξηση 5% επί του ποσού της δόσης από την επομένη της ημέρας που όφειλε αυτή να καταβληθεί, ενώ το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 20 ευρώ.
Αναλυτικά οι δύο διατάξεις του νόμου: 
Άρθρο 52
Ρυθμίσεις οφειλών προς Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού 1. Οφειλές προς τους δήμους και τα νομικά πρόσωπα αυτών που έχουν βεβαιωθεί ή που θα βεβαιωθούν έως και δύο (2) μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος, μπορούν, κατόπιν αιτήσεως του οφειλέτη προς την αρ- μόδια για την είσπραξή τους υπηρεσία του οικείου δή- μου ή του νομικού προσώπου αυτού, να ρυθμίζονται και να καταβάλλονται με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις κατά Κ.Ε.Δ.Ε. προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και από τα πρόστιμα λόγω εκπρόθε- σμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς δήλωσης ή λόγω μη καταβολής τέλους, ως εξής: α) αν εξοφληθούν εφάπαξ, με απαλλαγή κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%), β) αν εξοφληθούν σε δύο (2) έως είκοσι τέσσερις (24) δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80 %), γ) αν εξοφληθούν σε εικοσιπέντε (25) έως σαράντα οκτώ (48) δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%), δ) αν εξοφληθούν σε σαράντα εννέα (49) έως εβδομή- ντα δύο (72) δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%), ε) αν εξοφληθούν σε εβδομήντα τρεις (73) έως εκατό (100) δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%). 2. Στη ρύθμιση της παραγράφου 1 μπορούν, επίσης, να υπαχθούν και οφειλές που κατά την ημερομηνία υπο- βολής της αίτησης: α) τελούν σε αναστολή, διοικητική ή εκ του νόμου ή β) έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση ή διευκό- λυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμι- σης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστρο- φή καταβληθέντων ποσών, γ) δεν έχουν βεβαιωθεί, λόγω του ότι εκκρεμεί για αυτές δικαστική αμφισβήτηση σε οποιοδήποτε βαθμό εφόσον, στην τελευταία περίπτωση, ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή μέσα. Αν με το ένδικο βοήθημα είχε υποβληθεί και αίτημα συμβιβαστικής επίλυσης της διαφοράς, η ανωτέρω πα- ραίτηση καταλαμβάνει και το αίτημα αυτό. Βεβαίωση της γραμματείας του δικαστηρίου, όπου εκκρεμούσε η υπόθεση, ότι έχει υποβληθεί παραίτηση, επισυνάπτεται στην αίτηση υπαγωγής στην ρύθμιση. 3. Η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμι- ση υποβάλλεται το αργότερο εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. 4. Η ρύθμιση χορηγείται με απόφαση που εκδίδεται από τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα της παραγρά- φου 2 του άρθρου 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινο- τήτων. 5. Οι δόσεις είναι μηνιαίες και ισόποσες πλην της τε- λευταίας που μπορεί να είναι μικρότερη των υπολοίπων. Κάθε δόση πλην της τελευταίας δεν μπορεί να είναι μι- κρότερη των είκοσι (20) ευρώ. 6. Η ρυθμιζόμενη οφειλή εξοφλείται εφάπαξ ή η πρώ- τη δόση της καταβάλλεται εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης για υπα- γωγή στη ρύθμιση, διαφορετικά η αίτηση θεωρείται ως μη υποβληθείσα. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέ- χρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντίστοιχου μήνα, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση του οφειλέτη. 7. Η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με μηνιαία προσαύξηση 5% επί του ποσού της δόσης από την επομένη της ημέρας που όφει- λε αυτή να καταβληθεί. 8. Εφόσον ο οφειλέτης, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, παρέχεται απαλλαγή κατά ποσο- στό επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής και των προστίμων, ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται, με αντίστοιχη τροποποίηση της απόφασης του αρμόδιου οργάνου της παραγράφου 4. 9. Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, εφόσον δεν συντρέ- χουν οι προϋποθέσεις δέσμευσης χορήγησης αποδει- κτικού φορολογικής ενημερότητας από άλλη αιτία και ο οφειλέτης έχει καταβάλει: α) το πέντε τοις εκατό (5%) της ρυθμιζόμενης οφειλής του, για οφειλή μέχρι πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ, β) το δέκα τοις εκατό (10%) της ρυθμιζόμενης οφει- λής του, για οφειλή από πέντε χιλιάδες και μηδέν ένα (5.000,01) μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, γ) το είκοσι τοις εκατό (20 %) της ρυθμιζόμενης οφει- λής του, για οφειλή δέκα χιλιάδες (10.000,01) ευρώ και πάνω, ο δήμος προβαίνει σε εντολή άρσης της δέσμευσης αυτής προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. και σε εντολή για επαναδέσμευση αυτής σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής έστω και μίας εκ των δόσεων. Με την καταβολή της πρώτης δόσης αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων με την προϋπόθεση ότι η εκτέλεση αφορά μόνο χρέη που ρυθμίζονται με τις διατάξεις αυτού του άρθρου. Η αναστολή αυτή δεν ισχύει για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες, τα αποδιδόμενα όμως ποσά από αυτές λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφόσον δεν πιστώνονται με άλλες οφειλές που δεν έχουν ρυθμιστεί. Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου είναι δυνατή κατόπιν αίτησης του οφειλέτη η άρση της κατάσχεσης στα χέρια τρίτων, εφόσον εξοφληθεί το 25% της οφειλής που έχει υπαχθεί στη ρύθμιση. Ποσά που αποδίδονται από επιβληθείσες κατασχέσεις στα χέρια τρίτων πέραν του ανωτέρω πο- σοστού δεν επιστρέφονται. Αν ο οφειλέτης απολέσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν αναστα- λεί συνεχίζονται. 10. Η παραγραφή των οφειλών, για τις οποίες υποβάλ- λεται αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση, αναστέλλεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης αυτής και για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που αφορά η ρύθμιση, ανεξαρτήτως καταβολής οποιουδήποτε ποσού και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει ένα (1) έτος από την ημε- ρομηνία καταβολής της τελευταίας δόσης αυτής. 11. Πρόσωπα που ευθύνονται, μαζί με τον οφειλέτη, για την καταβολή μέρους της οφειλής μπορούν να υπα- χθούν στη ρύθμιση μόνο για το μέρος αυτό. 12. Η ρύθμιση της οφειλής καταργείται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής του με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα, εάν ο οφειλέτης: α) δεν καταβάλλει τρείς (3) συνεχόμενες δόσεις ή κα- θυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης για χρο- νικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών, β) δεν υποβάλει στο δήμο τις προβλεπόμενες δηλώ- σεις για την επιβολή του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων και του τέλους παρεπιδημούντων, μετά των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. και του εκκαθαριστικού Φ.Π.Α., γ) έχει υποβάλει αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.
Άρθρο 53
Επέκταση ρύθμισης Στο άρθρο 167 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής: «4. Ειδικότερες διατάξεις νόμου και οι κατ’ εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες αποφάσεις περί παράτασης της προθεσμίας ή αναστολής της καταβολής χρεών προς το Δημόσιο λόγω εξαιρετικών περιστάσεων εφαρμόζονται αναλογικά και για τις οφειλές προς τους Δήμους και τα νομικά πρόσωπα αυτών.».
*Δείτε ποιοι δήμοι δέχονται αιτήσεις: 

Με το άρθρο 10 του ν. 4483/2017 (ΦΕΚ 107 Α’/ 31-7-2017) µε τίτλο
«Ρυθµίσεις για τον εκσυγχρονισµό του θεσµικού πλαισίου οργάνωσης και
λειτουργίας των ∆ηµοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (∆.Ε.Υ.Α.)
- Ρυθµίσεις σχετικές µε την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονοµικά και
το προσωπικο των Ο.Τ.Α.κλπ." ή "Πολυνομοσχεδίου" για τους Ο.Τ.Α.,
ΕΠΑΝΑΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ η δυνατότητα των ΔΕΥΑ να θεσπίζουν ειδικά τιμολόγια  για τις ευπαθείς ομάδες:

------------------------

Άρθρο 10

1. Το άρθρο 25 του ν. 1069/1980 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 25
Τιμολόγια

   1. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, που εγκρίνεται από το
οικείο δημοτικό συμβούλιο, καθορίζονται χωριστά τιμολόγια για την
υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης. Με την παραπάνω απόφαση του
Διοικητικού Συμβουλίου καθορίζονται τα τιμολόγια για τις διάφορες
κατηγορίες καταναλωτών των υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης, ειδικά
τέλη, πάγιες χρεώσεις για την κάλυψη του ελάχιστου κόστους λειτουργίας, καθώς και κάθε τιμολόγιο για υπηρεσίες των οποίων το αντικείμενο περιλαμβάνεται στις δραστηριότητες των Δ.Ε.Υ.Α..

   2. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, που
εγκρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο του οικείου Δήμου, μπορεί να
καθορίζονται ειδικά τιμολόγια για τις διάφορες κατηγορίες καταναλωτών
των υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης, ειδικών τελών, παγίων για κάλυψη
του ελάχιστου κόστους λειτουργίας, καθώς και κάθε τιμολόγιο του οποίου
το αντικείμενο περιλαμβάνεται στις δραστηριότητες των Δ.Ε.Υ.Α. για
τους κατοίκους των δήμων ή ΔΕ ή ΤΕ αυτών που μετέχουν στην επιχείρηση, οι
οποίοι εξυπηρετούνται με δίκτυο ανεξάρτητο από το ενιαίο δίκτυο της
επιχείρησης.

   3. Το Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης μπορεί να θεσπίζει
ειδικό τιμολόγιο για τις ΕΥΠΑΘΕΙΣ ομάδες των καταναλωτών, με βάση
ενιαία και αντικειμενικά κριτήρια. Η απόφαση αυτή εγκρίνεται από το
οικείο δημοτικό συμβούλιο.

   4. Τα έσοδα από τέλη των υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης, από τα
ειδικά τέλη, τα πάγια για κάλυψη του ελάχιστου κόστους λειτουργίας,
καθώς και κάθε τιμολόγιο που αφορά σε αντικείμενο που περιλαμβάνεται
στις δραστηριότητες της επιχείρησης πρέπει υποχρεωτικά να καλύπτουν
τις αναγκαίες λειτουργικές δαπάνες, το κόστος επενδύσεων, το
περιβαλλοντικό κόστος και το κόστος ανάκτησης υπηρεσιών ύδατος και να
είναι,
 σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 3199/2003 (Α' 24), του
άρθρου 8 του π.δ. 51/2007 (Α' 54), του άρθρου πέμπτου του ν. 4117/2013
(Α' 29) και τις εκάστοτε αποφάσεις της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων που
αναφέρονται στους γενικούς κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης των
υπηρεσιών ύδατος.

   5. Τα έσοδα από τα τέλη επιτρέπεται να υπερβαίνουν τις δαπάνες της
προηγούμενης παραγράφου για την εκτέλεση έργων, σύμφωνα με το σκοπό
της επιχείρησης μετά την πάροδο της δεκαετίας όπως αναγράφεται στο
άρθρο 11 του νόμου αυτού. Το ποσοστό καθορίζεται με απόφαση του
Διοικητικού Συμβουλίου που εγκρίνεται από το οικείο δημοτικό
συμβούλιο.

   6. Η τιμολόγηση των υπηρεσιών της επιχείρησης πρέπει να είναι
σύμφωνη με τη μελέτη κόστους-οφέλους της επιχείρησης του εδαφίου ε'
της παραγράφου 2 του άρθρου 5.».


2. Η περίπτωση β' του άρθρου 26 του ν. 1069/1980 καταργείται.